Ova stara  slika sa covikon na konju u srid grada potakla je malo pretraživanje za slikama prometala naših starih u gradu Splitu .

.Ovo je slikano u ulici KRALJA TOMISLVA (pogled od stare bolnice prema pošti) pa evo i mala usporedba kako je to izgledalo onda i sad.

Konji i tovari su bili jedino prevozno sredstvo splitskih težaka

evo ih par na rivi sa karima

pogled na  prasnjavu i blatnjavu cestu Solin-Split 1900-te........ promet je bija vrlo živ Smile

evo ovako je izgleda kolodvor oli ti ga štacjija za feratu 1877. godine

FERATA NA ŠTACIJI 1900.

Do kolodvora na istočnoj obali gradske luke farata je kroz grad prolazila usjekon .Na ovoj slici vidi se u pozadini kampanel crkve Sv.Petra koja je srušena u bombardiranju Splita .

SINJSKA RERA

12. rujna 1903.otvorena je za promet  uskotračna željeznička pruga Split – Sinj koja je popularno nazvana Sinjska rera. Kao i prvoizgrađena dalmatinska pruga Split – Siverić – Knin s ogrankom Perković – Šibenik i ta je pruga bila izolirana od mreže ostalih željezničkih pruga sve dok 1925. nije dovršena izgradnja tzv. ličke pruge pa je njezin promet bio isključivo vezan uz dalmatinsko područje. Povijest Sinjske rere završila je 1. listopada 1962. kada je promet obustavljen, pruga demontirana, a putnici preusmjereni na autobusni prijevoz.

Svečani ispraćaj vlaka na prvoj vožnji Split-Sinj

SINJSKA RERA1903

Evo jedna iz friškije prošlosti na kojin se lipo vidi vlak koji prolazi kroz grad na Sukoišanu

EVO PAR UKOPA PRUGE

1927. godine gradska gospoda nastojala su pratit trendove pa su se tako nabavljali i tomobili (auti)....ovo je slikano kod kuće BENZIJA na Solinskon cesti /Kopilica ili za one koje to baš zanima kad grete u Jokera obratite pažnju da se u susistvu nalazi i danas na istom mistu ova prilipa kuća ...je da je nažalost ostala "nigdi"

evo još jedna sa cilin voznin parkon isprid iste kuće

1931 ISPRID ZOO NA MARJANU

Kako su se samo stivali isprid prokurativa

sutobus Ford isprig garaže Pelain 1928 godine

benzinska pumpa na Manuškoj poljani 1928 godine

prvi splitski auti 1917 - 1920 godine

izložba auta na rivi

evo i vatogasnog vozila

 

Reoplani u gradu ? Je istina je

Avion na zapadnoj strani Rive - 1934. godina. Dvadesetih i tridesetih godina prošlog stoljeća Split je imao hidroavionske veze sa mnogim destinacijama, poput linije Stavanger-Dublin-Cardiff-Valencia-Malta-Bari-Split. Jedna od njih je bila čak i Brač! Za Brač se letjelo parnim danima parnim danima, a sa Brača neparnim.

TROLEJBUS U SPLITU ????  Je bilo je i toga..........

Trolejbus na kružnom toku pred Biskupskom palačom - 1963. godina

trolejbus na ruti prima Solinu

LONDONCI oliti ga autobusi na kat ???

1948. godine odlukom narodnog odbora općine Split broj 4689/48. od 13. ožujka 1948. g. osnovano je autosaobraćajno poduzeće "Promet" kojem je zadatak organiziranje gradskog i prigradskog prometa. Skromnim prijevoznim kapacitetima koji su se sastojali od 12 dotrajalih autobusa i nekoliko kamiona "Promet" je počeo obavljati prijevoz, ali se on zbog čestih kvarova morao povremeno obustavljati. I pored toga održavana je i redovna sezonska linija za Dubrovnik, po makadamskoj cesti. Ukupna dužina prometnih linija iznosila je 58 km, pređeno je 235.400 km i prevezeno 823.420 putnika.

Intenzivni razvoj počinje tek 1953. godine. Nabavljeno je 10 starih, ali generalno popravljenih "londonaca". Garažni prostor je preseljen na današnju lokaciju hotela "Marjan" gdje su dotrajale bivše konjušnice i prizemna zgrada preuređene za smještaj radioničkog prostora i ureda.

E to je onda ovako izgedalo 1964. godine kad bi se te stare karampane pokvarile

evo još par slika voznog parka iz toga vrimena

Isprid hotela Park

Riva 1961.godine

nije prijevozno sredstvo ma je lipo vidit kako je bilo te godine u gradu

Jugoplastika (današnji hotel Atrium, POS Brodarica i Joker) - 1962. godina

 

slike preuzete sa interneta

Baner

GRAD SPLIT

Baner